"Min største inspirasjon som musiker er gleden jeg kan overføre andre med musikken jeg spiller. Og den energien jeg igjen får tilbake fra publikum!"

Kristin Pas begynte å spille fiolin da hun var 5 år og etter en del år med lærere som Keith Robson, Berit Cardaz og Anna Røgnvaldsdattir ble hun elev hos Ting Zu Chen ved Barratt Due i Oslo i 2008. I 2013 begynte hun å spille bratsj i tillegg til fiolin og kom inn som bratsjist i Barratt Due´s Juniororkester. Etter det har hennes utvikling virkelig tatt fart og året etter ble hun tatt opp i programmet ”Unge Talenter” på fiolin.

I 2014 fikk Kristin drømmestipend, som hun brukte til å få kammermusikk og orkester erfaring. Hun har vært aktiv i Polstjernekurset i Sverige de siste årene og har blant annet spilt første pult i Venezuela Youth Symphony orkester da de gjestet Gøteborg i 2014.

Kristin er også aktiv som solist. Hun har vært solist med Glommakoret og med Stangebygdenes Musikkforening og har spilt i både kirker og kulturhus. Kristin har spilt side om side med både Gøteborg symfonikerne og Oslo Filharmonien. Dette i forbindelse med Polstjerneprisets symfoniorkester og Crecendo’s Ung Filharmoni program. Hun har spilt med dirigenter som Dietrich Paredes, Christian Valquez, Kjell Seim, Alf Årdal, Alf Richard Kraggerud, Andreas Hansson og Vasilij Petrenko.

Kristin får ved siden av Bård Monsen og Alf Richard Kraggerud timer av Ida Bryn på bratsj og Alf Årdal på orkester direksjon. Kristin har fått mesterkurs og timer av bl.a. Alf Richard Kraggerud, Sigyn Fossnes, Soon-Mi Chung, Eileen Siegel, Kari Ravnan, Beatrice Bjørnson, Jørgen Svensson, Tobias Granmo, Prof. Lars Jøneteg, Marja Inkinen, Prof. Frøydis Ree Wekre, Detlef Hahn, Ruth Hahn og Henning Kraggerud.

I 2016 fikk Kristin Hedmark og Opplands kulturråds stipend og vant senere med sin søster i duoen Pas de deux, 1. pris i klassen sin i Midgaard konkurransen.

"Da jeg var fire så jeg et program på tv-en hvor en fiolin dukket opp. Mine foreldre er musikere så de ville la meg prøve mange instrumenter for å la meg finne ut hvilket jeg ville spille. Men jeg helt siden jeg så den fiolinen visste jeg at det var det jeg ville spille. Flere år etterpå ble jeg introdusert for bratsj, og siden den gang har den stått side om side med fiolinen. Jeg bruker nå begge til alt mulig, og jeg liker begge like godt!"